752 6900 0912

3- 4001 4426 021

نحوه چیدمان اتاق کار مدیران

چیدمان اتاق کار بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد. و این نکته را بدانید که بی نظمی چه بار هزینه زیادی را برایتان به وجود می آورد. اگر اتاق کارتان مرتب و تمیز باشد باعث سطح بهروری بیشتر میشود برای داشتن اتاق کار به سبک مدیران موفق فقط کافی است بخشی از زمان روز کاری خود را به آن اختصاص دهید. در این مقاله میخواهیم نحوه چگونه داشتن اتاق کار مدیران موفق را به شما آشنا و راهنمایی کنیم:

 

1-بررسی وسایل دفتر کار

وسایل اتاق کارتان را بررسی کنید هر وسیله ای که استفاده نمی کنید از شرش خلاص شوید یا وسیله ای که نیاز به تعمیر داشته باشد را تعمیر کنید اگر قابل تعمیر نیس دور بیندازید . اگر چندین ماه است که از آن استفاده نکرده‌اید و نمیدانید چه زمانی لازم‌تان می‌شود، از اتاق‌تان خارجش کنید. چه مبلمان باشد، چه تجهیزات، چه ملزومات اداری و… . در چیدمان اتاق کارتان اگر از وسایل دکوری، تزئینی، گلدان یا … قراردارد که وجهه بدی به اتاق کارتان داده از دفتر کارتان خارج کنید.

 

2-اتاق کارتان را مرتب کنید

هر وسیله‌ای که در اتاق کارتان هست و سر جای خودش قرار ندارد را برداشته و آن را به جایی که به آن تعلق دارد، برگردانید.

 

3-وسایل لازم را نزدیک خود نگه دارید

تجهیزات و ملزومات اداری که در اتاق‌‌تان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را باید در چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق، در نزدیک‌ترین موقعیت به خودتان قرارش دهید. چیزهایی که به ندرت از آن استفاده می‌کنید را هم باید ذخیره کرد یا کنارشان گذاشت.

 

4-اسم گذاری کنید

یکی از بهترین کارا که در چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق باید آن را رعایت کنید، اسم گذاری صحیح میباشد. زمان بگذارید قفسه‌ها، سبدها، کشوها و هرآنچه که لازم است را اسم گذاری کنید. بدین دلیل که اگر به چیزی احتیاج داشتین لازم نیس زمان زیادی را صرف پیدا کردن آن کنید و با این کار بیشترین بهره وری را در محیط کارتان خواهید داشت.

 

5-میز کارتان را زیر و رو کنید

همه ‌چیز را از روی میز کارتان بردارید و آن را با پارچه مناسب و اسپری تمیزکننده سطوح تمیز کنید، سپس فقط آن چیزهایی که در طول روز از آن استفاده می‌کنید را روی آن قرار دهید.

 

6-کشوهای خود را مرتب کنید

کشوهای خود را مرتب و تقسیم بندی کنید و وسایلی که مثه هم هست در کنار هم قرار دهید مثل یادداشت ها، نامه ها، مدارک شبیه هم و … . برای قرار دادن و مرتب کردن چیزهایی کوچک در کشوهای‌تان نیز می‌توانید از پیپرکلیپس‌ها استفاده کنید. اگر میز کارتان چندین کشو دارد حتما یک کشو را برای خود، وسایل شخصی تان را به آن اختصاص دهید.

 

7-از اصل تاریخ گذاری استفاده کنید

یکی از اصول کاربردی در چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق، نشانه‌گذاری روی پوشه‌ها یا اسناد است. روی اسنادی که کاربردشون یک بازه زمانی مشخص دارند تاریخ بزنید که اگر دیگر نیازی نبود بعد از آن بازه آنها را دور بیندازین.

 

8-درپایان روز، میزتان را مرتب کنید

حتماً باید در پایان روز نگاهی به اتاق کارتان و نیز میز کارتان بیندازید و پیش از اینکه بخواهید یک روز کاری دیگر را آغاز کنید آن را مرتب و آماده فعالیت روز بعدتان نمایید.

در این مقاله ما شما را با نکات و اصول مفید و کاربردی ارتباط با چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق آشنا کردیم. اینکه چقدر برای چیدمان یک اتاق کار وقت می‌گذارید، نتیجه فوق‌العاده‌اش به خودتان بازمی‌گردد. به جای اینکه وقت خود را برای پیدا کردن وسایل خود باشید میتوانید با رعایت کردن این نکات وقت کمی برای این کار انجام دهید و باعث بهروری بیشتر در محیط کار خود شوید.

اتاق کار اداری

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

آشنایی با انواع سبک مبلمان اداری
2 اردیبهشت 1403
اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟
25 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات