752 6900 0912

3- 4001 4426 021

مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس

میز-کنفرانسی-نیلوفر-طراحی اتاق کنفرانس

جلسات ضروری و غیر ضروری بخشی اجتناب ناپذیر از کار میباشد از این رو بهتر است برای محل کار خود محیطی مخصوص برگزاری جلسات داشته باشید و طراحی اتاق کنفرانس یا جلسات خود را به نوعی چیدمان کنید تا کارمندان و مراجعه کنندگان شما کمتر ایجاد خستگی داشته باشند.

چیدمان اتاق کنفرانس از این رو مهم است که اکثر کارمندان و یا مراجعه کنندگان هنگامی که برای مدت طولانی در یک فضای خسته کننده قرار بگیرند دیگر توجه به جلسه نداشته، با مبلمان اداری راما همراه باشید تا  نکات اصولی و مهم اتاق کنفرانس را باهم بررسی کنیم تا بهترین کاربرد  و بهره وری را برای فضای خود داشته باشیم. 

نکات و اصول طراحی اتاق کنفرانس

اگر شما نیز به هنگام برگزاری جلسات خستگی را در چهره کارمندان خود میبینید و حس میکنید که بعد از گذشت مدت زمانی دیگر تمایلی ندارند به حرف های شما گوش کنند، باید به شما بگوییم شما تنها نیستید امروزه بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده شده :

 71٪ از مدیران متعقد هستند جلسات ناکاآمد بوده و فرصت های همکاری از بین رفته است.

بنابراین نیاز است که شرایطی را ایجاد کنید که بیشترین بهروی و کارایی داشته باشد، این به این معنا است که علاوه بر رتاری دوستانه  با کارمندان خود نیازمند محیطی هستید که بتوانذ توجه آن ها را به موضوع جلسات بیشتر جذب کند

1- محیطی جداگانه از دفتر کاری خود داشته باشید

برای جلسات ضروری و غیر ضرری خود برای کارمندان بهتر است محیطی جداگانه از دفتر خود در نظر بگیرید، زمانی که این حرف را میزنیم بسیاری تصور میکنن که نیاز است زمان و هزینه سنگینی را صرف اتاق جلسات بکنند در صورتی که شما میتوانید با استفاده از پارتیشن های اداری به راحتی و در کمترین زمان ممکن اتاقی مجز، مدرن و صمیمی داشته باشید.

میز-کنفرانسی-نیلوفر-طراحی اتاق کنفرانس

2- انتخاب چیدمان مناسب  با نیاز ها

همانطور که میدانید برای چیدمان اتاق کنفرانس انواع مختلفی وجود دارد و شما باید مطابق نیاز خود چیدمان را انجام دهید 

  • طراحی u  شکل اتاق جلسات

اگر تعداد افرادی که در جلسات شما شرکت میکنند محدود بوده و علاقه دارید تمام افراد را زیر نظر داشته باشید، پیشنهاد میکنیم سبک چیدمان نیم دایره را انتخاب کنید. در این سبک از طراحی، میز های کنفرانس را به صورتی چیدمان میشوند که تمام افراد را میتوانید زیر نظر داشته باشید و تمام توجه آن هارا به یک نقطه خاص جلب نمایید همچنین در نظر داشته باشید این چیدمان برای اتاق کنفرانس هایی با تعداد افراد زیاد، مناسب نمیباشد.

  • طراحی متمرکز

اگر جلسات شما به سبکی است که نیاز است تمام اعضا باهم مشورت کرده و صحبت کنند بهترین گزینه برای شما چیدمان بیضی میباشد. این طرح چیدمان اتاق کنفرانس مناسب جلسات هیئت مدیره و یا جلسات طوفان فکری نیز میباشد که نیاز است تمامی اعضا باهم در ارتباط باشند و فضای دوستانه تری را تجربه کنند. به طور معمول در هنگام چیدمان اتاق کنفرانس متمرکز از میز ها و صندلی ها ی سبک مدرن استفاده می‌کنند تا اعضا به بهترین روش بتوانند باهم ارتباط برقرار کنند.

3- استفاده از تجهیزات و مبلمان  مناسب

یکی از مهمترین اصول چیدمان و طراحی اتاق کنفرانس استفاده از تجهیزات و مبلمان اداری مناسب است. در حقیقت یکی از علت هایی که باعث میشود که بعد از مدتی افراد حاضر در جلسه دیگر توجه کافی به  جلسه ندارند این است که اتاق کنفرانس با مبلمان و تجهیزات مناسبی چیده نشده است.

  • استفاده از صندلی و میز مناسب 

زمانی که شما از صندلی های کنفرانس و میز اداری نامناسب استفاده میکنید بعد از مدتی افرادی که در جلسه شرکت کرده اند، احساس راحتی ندارند و دیگر توجه کافی را به شما و جلسه ندارند. بنابراین در طراحی اتاق کنفرانس هنگام  انتخاب و خرید  صندلی کنفرانس  و خرید میز اداری صندلی هایی را انتخاب نمایید که ارگونومیک مناسبی دارند و راحت هستند.

در هنگام خرید صندلی کنفرانس، بهتر است صندلی کنفرانس را انتخاب کنید که چرخدار نباشد زیرا صندلی های چرخدار تا حدودی ممکن است باعث حواس پرتی شرکت کنندگان باشد همچنین صندلی را انتخاب کنید که ارگونومیک بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا افراد با توجه به قد خود بتوانند آن را تنظیم کنند 

  • استفاده از نور مناسب 

یکی دیگر از اصول چیدمان و طراحی اتاق کنفرانس استفاده از نور مناسب میباشد. کمبود نور در طولانی مدت چشم های حاضرین در چلسه را  را خسته کرده،  همچنین کمبود نور کارایی و بهروی جلسه را به حداقل میرساند از این رو نورپردازی اتاق کنفرانس  دارای اهمیت بسیار زیادی میباشد.

از نور های منعطف استفاده کنید.با توجه به کاربردهای زیادی که در اتاق کنفرانس (جلسه، ارائه سخنرانی، طرح ریزی، ویدئو کنفرانس و …) وجود دارد،ضروری است نوری را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم را متناسب با انواع جلسات داشته باشد.

نور های سقفی بدلیل انعطاف پذیری بیشتر گزینه بسیار مناسبی برای استفاده می‌باشد و برای روشن عمومی بسیار دارای اهمیت است.

صندلی کنفرانس 701

صندلی کنفرانسی راما مدل 701

صندلی کنفرانس 1001

صندلی کنفرانس راما مدل 1001

صندلی کنفرانس 1005

صندلی کنفرانسی راما مدل 1005

صندلی کنفرانس 108

صندلی کنفرانسی راما مدل 108
  • تجهیزات مشارکتی را فراموش نکنید !

در طراحی اناق کنفرانس، منظور از تجهیزات مشارکتی اقلامی مانند تخته های نوشتاری مانند تخته های وایت برد، پروژکتورها برای ارائه اطلاعات به صورت تصویری و  که به شما کمک میکنند انواع جلسات خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید و بهروی بیشتری از جلسات خود داشته باشید 

  • سایر نکات طراحی اتاق کنفرانس

برای اتاق های کنفرانس خود از رنگ های مناسب استفاده کنید سعی کنید بین تمام اجزای هارمونی رنگ مناسب را ایجاد کنید. اگر  رنگ سازمانی دارید میتوایند برای ایجاد روحیه تیمی از آن در رنگ دیوار ها و ملزومات و تزیینات اتاق کنفرانس استفاده کنید.

میتوانید سیستم صوتی اتاق کنفرانس خود را اکوستیک کرده تا علاوه بر بالا رفتن کیفیت صدا، صدای جلسات به خارج از اتاق انتقال پیدا نکند.

همچنین اگر  این احتمال را میدهید که امکان دارد تعداد نفرات جلسات گاها بییشتر باشد میتوانید از مبلمان اداری ست و مناسب در فضا استفاده کنید 

سخن پایانی

همانطور که در بالا  اشاره کردیم هر چیدمان و طراحی اتاق کنفرانس با توجه به نیاز شما از جلسات متفاوت میباشد همچنین توجه به جزییات طراحی اتاق کنفرانس به شما کمک میکند تا بیشترین بهروی را از جلسات داشته باشید. همچنین ما پیشنهاد میکنیم برای داشتن اتاق کنفرانس مناسب  با مشاورین شرکت مبلمان اداری راما تماس بگیرید و طراحی خود را به دست کارشناسان مجرب شرکت راما بسپارید.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

آشنایی با انواع سبک مبلمان اداری
2 اردیبهشت 1403
اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟
25 فروردین 1403
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402
نکات نورپردازی مناسب ادارات| اصول نور پردازی دکوراسیون اداری
26 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات