752 6900 0912

3- 4001 4426 021

تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟

میز کارمندی هامون

اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید حتما میدانید که علاوه بر ابزار دیجیتال مانند کامپیوتر های شخصی، تبلت،تلفن همراه و…. شما نیاز به یک میز مناسب دارید.هنگامی که شما در بازار به دنبال یک میز کارمندی مناسب میگردید میز های تحریر و کامپیوتر نیز مشاهده میکنید و این سوال برای شما پیش بیایید که تفاوت میز کامپیوتر و میز کارمندی در چیست و کدام یک برای شما مناسب تر است؟

میز کامپیوتر و ویژگی‌های آن

در سال های پیشین ظاهر تمامی میز های کامپیوتر مشابه و یکسان بود. یک صفحه میز، گاهی یک صفحه اضافه و کشویی برای کیبورد و موس و گاهی یک قفسه در بالا یا پایین میز میگذاشتند برای وسایلی مانن کیس کامپوتر، چاپگر، اسکنر و…. اما امروزه شرکت‌ها سعی کرده‌اند طراحی میز کامپیوتر را با زیبایی تلفیق کنند؛ و در نتیجه طرح‌های متنوعی از ساده تا پیچیده را ارائه دهند.

مثلا یک میز استاندارد بدون کشو یا کمد، اما دارای سینی صفحه کلید، یک میز کامپیوتر محسوب می‌شود. در حالی که میزهایی با طرح‌های آنتیک نیز وجود دارد که شما به‌راحتی می‌توانید آنها را میز کامپیوتر بنامید؛ چرا که آنها برای قرار گرفتن کیس، سیم‌کشی کابل و نور پس‌زمینه باز طراحی شده‌اند. اما میز های کارمندی بزرگتر هستند و  می‌توانند یک چاپگر، یک اسکنر، دو نمایشگر، کابل و سیم‌کشی‌های دیگر را در خود جای دهند.

میز کارمندی و ویژگی‌های آن

میز کارمندی کمی متفاوت هستند. این میز های اداری دارای تنوع بالای در طراحی و ابعاد دارند  . آنها همچنین دارای کشوهای کوچک در کنار میز هستند. شما به راحتی میتوانید بر روی میز های کارمندی انواع وسایل مورد نیاز را مانند چاپگرها، رایانه ها و موارد مشابه را بر روی آن قرار دهید.

بنابراین اگر اهل کار جدی با کامپیوتر هستید؛ و یا از پرسنل دپارتمان فناوری اطلاعات هستید؛ یا به هر دلیلی به‌جای لپ‌تاپ باید از رایانه رومیزی استفاده کنید؛ خرید یک میز کارمندی به جای یک میز کامپیوتر ساده را به شدت توصیه می‌شود.

چند نکته بیشتر برای انتخاب میان میز کامپیوتر و کارمندی

در این بخش موارد و نکاتی وجود دارد که احتمالا به شما کمک می‌کند؛ میان میز کارمندی و میز کامپیوتر گزینه مناسب‌تر برای خود و دفتر کار خود را انتخاب کنید.

نیازهای فضایی

به عنوان یک اصل میز کامپیوتر فضای کمتری را نسبت به میزهای کارمندی به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین اگر فقط به دنبال یک میز تک و جمع و جور هستید ؛ میزهای کامپیوتر مناسب هستند. همچنین اگر فقط از لپ‌تاپ خود برای بررسی رسانه‌های اجتماعی و امور دیگر، هر چند وقت یک بار استفاده می‌کنید؛ باز هم میزهای کامپیوتر را پیشنهاد میکنیم. چراکه میزهای کارمندی معمولا حجیم‌تر و طبیعتا جاگیرتر هستند.

گاهی اوقات، پخش عمده یک میز کارمندی طول آن است. در مواقع دیگر میزهای کامپیوتر ممکن است فضاهای جایگزینی داشته باشند. فضاهایی مانند یک سکوی برجسته برای قرار دادن کیس یا چاپگر و… همچنین برخی میز های کارمندی دارای قفسه هایی برای قرار دادن فایل های بایگانی و.. هستند . به طور قطع  این موارد باعث می‌شود که میزهای کارمندی جای بیشتری به خود اخصاص دهند. این امر به‌ویژه در مورد میزهایی که در دفاتر کار استفاده می‌شوند؛ موضوعی مهم برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی است.

شکل ظاهری

میزهای کامپیوتر  اغلب از نظر طراحی ساده‌تر از میزهای کارمندی هستند. البته این نکته به این معنی نیست که آنها از نظر ظاهری و زیبایی خوشایند نیستند. در واقع از آنجایی که آنها ویژگی‌های جانبی کمتری را ارائه می‌دهند؛ از نظر ظاهری نیز ساده‌تر به‌نظر می‌رسند. در مقابل میز کارمندی  ظاهر بسیار متفاوتی دارند. مثلا میزهایدارای L ثابت و با متحرک  یا T شکل، نماینده خوبی از این واقعیت هستند.

این موضوع کاملا به نوع کسب و کار شما بستگی دارد و می‌تواند از انتخابی به انتخاب دیگر بسیار متفاوت باشد. با این حال در بیشتر موارد، میزهای کامپیوتر ارزان‌تر از اکثر میزهای کارمندی هستند.

میز کارمندی آکا ال دار

ماندگاری

این فاکتور نسبتا در هر دو نوع میز اهمیت یکسانی دارد. دوام یک میز به متریال های بکار رفته در ساخت میز و میزان وزنی که شما بر روی میز قرار میدهید بستگی دارد. به‌طور کلی معمولا مواد چوبی در ساخت میزها ترجیح داده می‌شوند. با این حال موادی مانند لمینت، پی وی سی، فولاد، ام دی اف یا ملامین نیز می‌تواند در تولید انواع میز در نظر گرفته شود.

چوب همه‌کاره‌ترین ماده در تولید مبلمان اداری از جمله انواع میز اداری است. شما می‌توانید هر قطعه چوبی را به‌راحتی تعویض کنید. چوب ملامینه یکی از بهترین انتخاب ها است است. ملامین یک چوب بدلی است. این گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب است. همچنین چوب‌های مصنوعی ملامینه از نظر دوام نیز قابل اتکا هستند.

از سویی مواد لمینت در واقع پوششی از پلاستیک تحت فشار روی چوب است. این باعث می‌شود میز لمینت بیشتر از میزهای معمولی دوام بیاورد. این مدل‌ها معمولا برای استفاده سبک تا متوسط ​​توصیه می‌شود.
میزهای دارای چارچوب فولادی نیز ممکن است از همه مواد ظریف‌تر نباشند؛ اما قطعا ماندگارترین آنها هستند.

در نهایت میزهای زیادی در بازار وجود دارد که موادی مانند پی وی سی یا ام دی اف را با اسکلت فولادی برای نتیجه بهتر مخلوط می‌کنند. این ترکیب به دلیل وزن سبک‌تر، معمولا برای جابه‌جایی راحت‌تر است. همچنین از نظر دوام نیز تا حدود زیادی قابل اتکاست.

امکانات

همان‌طور که پیش از این ذکر شد؛ میزهای کامپیوتردارای فضای ذخیره‌سازی کمتری هستند. البته شاید بتوانید بعدا با افزودنی‌هایی، آنها را به یک میزکارمندی تبدیل کنید. با این وجود اگر مسئله محدودیت قیمت، محدودیت فضای کار و… مطرح نیست؛ طبیعتا میزهای کارمندی، گزینه‌های بهتری خواهند بود.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

آشنایی با انواع سبک مبلمان اداری
2 اردیبهشت 1403
اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402
نکات نورپردازی مناسب ادارات| اصول نور پردازی دکوراسیون اداری
26 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات