752 6900 0912

3- 4001 4426 021

اتصالات الیت چیست؟

در رابطه با تاریخچه الیت، این پیچ در سال 1980 میلادی توسط شرکت HAFELE تولید شده است. از الیت بعنوان اتصال دو صفحه چوبیMDF یا لترون استفاده میشود. الیت یکی از اتصالات ارزان قیمت و محبوب میباشد که قابلیت اتصال و جداسازی راحت و آسان را دارا میباشد. اسم الیت در زبان لاتین Mini fix گفته میشود. تولیدکنندگان با استفاده از الیت محدودیتی در تولید محصولات چوبی ندارند. با استفاده از الیت به راحتی میتوان تمام محصولات چوبی را به هم متصل و جهت جابجایی آنها را از هم جدا کرد و به جایی دیگر منتقل و دوباره بهم متصل کرد.

 

ویژگی های استفاده از الیت

الیت نسبت به پیچ های معمولی دارای مقاومت و استحکام بالاتری میباشد و بدون دخالت هیج مواد شیمیایی و چسب باعث جلوگیری از آسیب زدن به طبیعت میشود.

 

1-نصب آسان و کاهش زمان مونتاژ

با استفاده از الیت نصب و مونتاژ محصولات بسیار آسان و سریع انجام میشود و نیازی به تخصص جهت نصب نمیباشد. و همچنین در انجام کار باعث کاهش زمان میشود.

 

2- دارای قابلیت مونتاژ و دمونتاژ

با استفاده از الیت میتوان محصولات را هر زمان که خواستیم بهم متصل یا جدا کنیم. این قابلیت مونتاژ و دمونتاژ کردن محصولات کوچکترین تغییری در ظاهر کلی آن ایجاد نمی کند یعنی دچار افت یا شل شدگی نمیشود.

 

3- عدم نمایش محل اتصال

در اتصاالات الیت محل اتصال و جای سوراخ دیده نمیشود ولی در اتصالات پیچ های معمولی به این شکل نیست و برای پوشاندن آنها از برچسب های مخصوص استفاده میگردد.

 

4-ابزار کم جهت نصب

برای مونتاژ محصول که در آنها پیچ الیت بکار رفته است تنها با یک پیچ گوشتی و توسط شخص و تنها با فشار دست کافی است نصب شود و نیاز به ابزار دیگری نمیباشد.

 

اجزا پیچ الیت

الیت از سه تیکه پیچ فلزی، رول پلاک از جنس پلاستیک و میله رابط فلزی تشکیل شده است و با اتصال بهم قطعه الیت تشکیل میشود.

 

دستگاه الیت زن

دستگاه الیت زن به این صورت میباشد تا سوراخ های مخصوص در MDF یا لترون، در سریع ترین زمان ممکن را ایجاد میکند. این دستگاه دارای دو جهت مته میباشد به این شکل که در قسمت افقی مته سوراخ 8 میلی متری و در قسمت عمودی سوراخ 15 میلی متری ایجاد میکند.کلیه مراحل سوراخکاری جهت استفاده از پیچ الیت توسط دستگاه انجام می شود که خود ضامن سرعت و دقت بالا می باشد و به هنگام مراحل مونتاژ به ابزار خاصی نیاز نیست و فقط با یک پیچ گوشتی یا چهارسو به راحتی می توان از این پیچ استفاده کرد.

 

طريقه نصب پيچ اليت

در مرحله اول پس از ایجاد سوراخ روی جوب توسط دستگاه الیت زن بايد رول پلاك تعبيه شود و پيچ در آن قرار گرفته و نصب گردد، سپس مهره نيز بايد بر روي چوب ديگر تعبيه گردد. سپس با كنار هم قرار دادن دو قطعه كنار يكديگر و چرخاندن مهره حول پيچ دو قطعه به هم متصل مي گردند.

الیت

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

آشنایی با انواع سبک مبلمان اداری
2 اردیبهشت 1403
اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟
25 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات