752 6900 0912

3- 4001 4426 021

ویژگی های صندلی اداری مناسب و ارگونومیک

کارمندان از جمله افرادی هستند که ساعت ها طولانی در محل کار یا خانه پشت صندلی خود می نشینند و اگر صندلی این افراد ویژگی های صندلی مناسب و ارگونومیک نباشد به مرور زمان آسیب های جدی میتواند به بدن آنها وارد کند و ساعات کاری را برای کارمندان سخت و دشوار کند و کیفیت کاری را کاهش دهد . برای حل این مشکل انتخاب صندلی اداری با ویژگی ارگونومیک میتواند انتخاب خوبی باشد.با مبلمان اداریراما همراه باشید تا بتوانیم به شما تمام نکات یک صندلی کارمندی مناسب را بگوییم.

 

ارگونومیک چیست؟

ارگونومیک یک علم مهندسی است که هدفش طراحی برنامه ها، ابزار و وسایلی برای حفظ سلامت فیزیکی بدن انسان است. افرادی که شغلشان به گونه ای است که باید ساعت های طولانی بر روی صندلی پشت میز کار خود بنشینند، در معرض خطرات زیادی در قسمت ستون فقرات و مسائل فیزیکی بدنشان هستند.

به کارگیری از ارگونومی در محیط کاری و مبلمان اداری می تواند موجب حذف یا کاهش صدمات و مشکلات فیزیکی در محیط کار و افزایش بهره وری شود.

 

صندلی اداری ارگونومیک چه ویژگیهایی دارد؟

انواع زیادی صندلی اداری ارگونومیک وجود دارد. چندین آیتم کنارهم میتوانند این ویژگی را تکمیل کنند. در این بخش بعضی از ویژگی های یک صندلی اداری ارگونومیک مناسب را بررسی می کنیم.

  • ارتفاع صندلی: ارتفاع صندلی اداری باید به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم بادی متداول ترین راه برای انجام این کار است. ارتفاع مناسب یک صندلی اداری برای افراد عادی چیزی حدود 40 تا 50 سانتی متر بالاتر از کف اتاق است. میتوان ارتفاع صندلی را نسبت به قد خود طوری تنظیم کرد که بتوانیم به راحتی پاها را جمع یا باز کنیم وقتی که شما روی صندلی خود نشسته اید پاهای شما باید ۹۰ درجه باشد و کف پای شما کاملا به زمین برسد یا در صورت نیاز از زیر پایی استفاد کنید.
  • تکیه گاه یا پشتی صندلی : تکیه گاه یک صندلی ارگونومیک باید 45 تا 55 سانتی مترعرض داشته باشد. بهترین نوع صندلی ارگونومیگ صندلی است که پشتی آن یک تیکه باشد. قسمت نشیمن و پشتی صندلی به هم چسبیده باشد. تکیه گاه باید S شکل باشد به طوری که ستون فقرات را کاملا پوشش دهد.

پیشنهاد میکنیم مقالات “نکات مهم در خرید مبل تختخوابشو” و “اهمیت روکش صندلی اداری” را نیز مطالعه نمایید.

دسته صندلی اداری: باید قابل تنظیم باشد، این بخش باید به کاربر اجازه دهد تا به راحتی ساعد و آرنج خود را در حالت استراحت قرار دهد و شانه ها کاملا راحت و آزاد باشند. در هنگام تایپ کردن نباید آرنج زاویه تند داشته باشد.

-چرخ های صندلی: به جرات می‌توان گفت تمامی صندلی‌های ارگونومیک اداری دارای پایه‌های چرخ دار هستند. بکارگیری از چرخ‌ های روان برای صندلی‌ اداری توصیه می شود.

– جنس کفی یا فوم: در یک صندلی اداری ارگونومیک باید کفی مناسب برای نشیمن و تکیه گاه به کار برود که به راحتی بتوان روی آن به مدت طولانی نشست. فوم بکار رفته باید دارای فضا برای هوا و نفس کشیدن باشد و مشکلی بابت سفتی یا خشک بودن ایجاد نکند.

پیشنهاد میکنیم مقالات “رخت آویز اداری و کاربرد آن” و “عوارض نشستن طولانی مدت” را نیز مطالعه نمایید.

 

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟
25 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402
نکات نورپردازی مناسب ادارات| اصول نور پردازی دکوراسیون اداری
26 دی 1402
  1. شایسته رضی
     
     
    1401/04/05 - 8:15

    سلام من یک کارمند هستم که روزانه بیش از 8 ساعت پشت میز مشغول بکارم. شرکت ما از راما تعدادی صندلی کارمندی مدل k712 برای پرسنل خریداری کرده.از ویژگی های این صندلی اداری می‌توان به یک صندلی راحت و استاندارد با نشمینگاه فوق العاده است بطوری که مشکل کمر درد من در طی استفاده طولانی مدت از این صندلی رو به کاهش است همچنین کفی صندلی بسیار نرم و راحت بوده و ارتفاع صندلی به راحتی قابل تنظیم است، اشاره کرد. توصیه من به همه کسانیکه بصورت طولانی مدت پشت میز مشغول کار هستند استفاده از صندلی ارگونومیک کارمندی 712 است.
    با تشکر رضی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات