752 6900 0912

3- 4001 4426 021

صندلی گیمینگ و انواع آن چیست؟

تحقیقات علمی ثابت کرده است که نشستن طولانی مدت در یک حالت ثابت صدمات بدی و جبران ناپذیری روی سلامتی انسان دارد. گیمر های حرفه ای از جمله افرادی هستند که در معرض همین عوارض ثابت نشستن روی صندلی هستند. در این صورت بهترین راه برای جلوگیری ازین صدمات خرید صندلی گیمینگ است.

صندلی گیمینگ صندلی بخصوصی هستند که با توجه به نیاز افراد گیمر برای حالت نشستن طراحی و ساخته شده است یعنی بدین شکل که یک گیمر چه حالتی مینیشیند یا به چه چیزهایی نیاز دارد تا راحت باشد. صندلی گیمینگ برخلاف اسمشان صرفا جهت استفاده برای گیم نمیباشد کاربردهای زیادی دارد مثلا اگر شما دورکار هستید و در خانه به مدت طولانی بر روی صندلی مینشینید میتوانید ازین مدل صندلی ها برای نشستن استفاده کنید یا کمر درد دارید بهترین گزینه برای انتخاب شما میباشد زیرا تمامی موارد مربوط به استاندارد و ارگونومی در نشستن در آن رعایت شده است.

این نوع صندلی که تقریبا شبیه صندلی اداری است از طراحی خاص تر و ارگونومیک استفاده شده است که میتوان به تنظیم پشتی در زوایای مختلف و تنظیم دسته صندلی و علاوه بر آن تنظیم جالب نشیمنگاه و یا کفی صندلی اشاره کرد که به کاربر اجازه حرکت و یا تاب خوردن را هم میدهد.

 

انواع صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ در مدلهای متنوع طراحی و تولید میشود شما میتوانید با توجه به نیازتان بهترین مدل را انتخاب نمایید. هیچ کدام از مدلهای صندلی نسبت به هم برتری ندارد فقط کاربردشان با هم متفاوت میباشد.

 

صندلی گیمینگ کیسه ای

صندلی کیسه ای به صندلی های تک نفره ای گفته میشود که معمولا با فوم یا الیاف مخصوص پر شده و روکش از جنس جیر یا مایکروفایبر میباشد. این مدل صندلی بدلیل نرم و راحتی زیاد هنگام نشستن بشکل فرم بدن درمی آیند و دارای طرفداران زیادی میباشد. با اینکه این مدل صندلی فاقد طراحی استاندارد میباشند و لی بدلیل راحتی و قیمت پایین آن مورد توجه بسیاری از گیمرهای قرار گرفته است.

صندلی گیمینگ

صندلی بازی کامپیوتری

این مدل صندلی ها برای پشت کامپیوتر کاربرد دارد که معمولا از پایه های پنج چرخ و یک دسته پدالی برای تغییر ارتفاع صندلی میباشد. از ویژگی های صندلی کامپیوتری براحتی قابل چرخش و جابجایی میباشد. این مدل صندلی به صندلی مسابقه ای هم معروف میباشد.

صندلی بازی کنسولی

صندلی کنسولی همانطور که از اسم آن مشخص است برای بازی های کنسولی مورد استفاده قرار میگیرد و نسبت به صندلی کامپیوتر دارای تنوع بیشتر، در ابعاد و رنگ طراحی و تولید میشود. بهترین مدل صندلی کنسولی به صندلی واکر معروف میباشد که نه چرخ دارد نه قابلیت تنظیم ارتفاع میباشد. بروی زمین گذاشته میشود و با تکیه دادن بروی آن مانند راکر جلو عقب میشود. این مدل صندلی کنسولی با اینکه مناسب برای محل کار نیست و فقط مختصه بازی های کنسولی میباشد ولی بدلیل راحتی آن دارای طرفداران بسیاری میباشد.

صندلی گیمینگ

صندلی بازی زمینی

اما در یکی از مدلهای صندلی گیمینگ میتوان به حالت زمینی اشاره کرد که از آن روی زمین و بدون پشتی می توان استفاده کرد. در این مدل که از دو حالت گوشواره و یک کفی تعبیه شده که گیمر میتواند روی کفی بنشیند و دستهایش را روی گوشواره ها گذاشته و از ناحیه شکم به آن تکیه دهد و بازی کند.

صندلی گیمینگ

صندلی بازی مسابقه ای

این مدل صندلی ها بسیار مدرن و پیشرفته میباشد که شبیه سازی بازی های مسابقه ای طراحی شده است. صندلی ها به طور معمول به یک قاب یا کابین وصل شدند که بروی آن میتوانید لوازم جانبی بازی مانند چرخ دنده، پدال و چرخ و موارد دیگر نصب کنید. این صندلی های پیشرفته بسیار گران قیمت میباشد که معمولا در گیمنت ها قرار مورد استفاده قرار میگیرد.

صندلی گیمینگ

ویژگی هایی که هنگام خرید صندلی گیمینگ باید در نظر داشت:

قبل از خرید صندلی گیمینگ باید به کاربرد آن و اینکه برای چه بازی یا کجا قرار بگیرد توجه کنید. بعد از هدف از خرید صندلی گیمینگ به راحتی و ارگونومی بودن صندلی در طولانی مدت حائز اهمیت میباشد. کیفیت ساخت و جنس صندلی را در نظر بگیرید. با بررسی تمامی این موارد میتوانید مناسب ترین انتخاب را در صندلی گیمینگ داشته باشید.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
7 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402
نکات نورپردازی مناسب ادارات| اصول نور پردازی دکوراسیون اداری
26 دی 1402
مهم ترین نکات خرید کانتر اداری
26 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات