752 6900 0912

3- 4001 4426 021

تفاوت بین روکش چوب، روکش ملامینه و وکیوم (ممبران)

روکش کردن علاوه بر زیبایی در مقاومت و طول عمر محصول نیز تاثیر گذار است. به همین دلیل در صنعت مبلمان بسیار مهم و حائز اهمیت است. روکش های پرکاربرد در صنعت مبلمان به شرح زیر میباشد:

 

ممبران (وکیوم)

یکی از بهترین نوع روکش ها که اغلب روی ام دی اف زده میشه وکیوم یا ممبران میباشد. جنس این نوع از روکشPVC (نوعی پلاستیک) میباشد. بیشتر کاربرد این روکش در صفحه های ابزار خورده میباشد و شیار های ریزو درشت زیر روکش قرار میگیرد. مهمترین ویژگی روکش ممبران یا همون وکیوم زیبایی آن میباشد که در طرح ها و رنگ های متفاوت وجود دارد. در برابر رطوبت و اسید و الکل مقاوم هستند.

 

لترون

روکش لترون از لحاظ کیفیت نازک ترین و ضعیف ترین روکش ها میباشد یکی از روکش هایی که کمتر متداول هست روکش کاغذی (لترون) با چاپ طرح چوبی یا طرح ساده روی نئوپان میباشد که در برابر عوامل محیطی به شدت آسیب پذیر است. بیشتر کاربرد این روکش ها در کفی های زیر تخت میباشد.

 

ملامینه

یکی از پرکاربردترین و محبوبترین روکش ها ملامینه میباشد. نوع جنس ملامینه پلاستیک و دارای نقش و طرح های چوب یا ساده میباشد که دارای ضخامت بالا میباشد و روی نئوپان یا ام دی اف زده میشود.

تنوع در طرح و رنگ این نوع روکش بسیار بالا میباشد. روکش ملامینه در برابر سایش، خط و خش، مایعات و حرارت بسیار مقاوم میباشد. تمیز کردن این روکش ها بسیار راحت میباشد به این صورت که با دستمال نمناک میتوان به راحتی تمیز کرد. لکه های جوهر و لوازم آرایشی هم با تینر فوری یا آستون قابل پاک کردن میباشد.

 

روکش چوب

به دلیل گرون بودن چوب و محدودیت استفاده از چوب، از روکش های نازکی از چوب استفاده میکنند به این شکل که لایه ای نازک از چوب را روی ام دی اف یا نئوپان پرس میکنند تا شکل ظاهری کار، طرح و رنگ چوب به خودش بگیرید و زیبایی طبیعی چوب را به نمایش بگذارد. پرکاربرد ترین چوب های مورد استفاده چوب های ملچ و بلوط و راش استفاده میشود. مزایای این نوع روکش طبیعی و زنده بودن کار میباشد و به فضای دکوراسیون منزل یا محل کار جلوه زیباتری میدهد تا مدت های زیبایی خود را حفظ کرده و طول عمر بالایی دارد.

در این مقاله ما شما را با انواع روکش آشنا کردیم شما میتوانید با تماس با شرکت مبلمان اداری راما، کارشناسان فروش ما آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند.

 

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟
25 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402
نکات نورپردازی مناسب ادارات| اصول نور پردازی دکوراسیون اداری
26 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات