752 6900 0912

3- 4001 4426 021

انوام فوم مبلمان و صندلی

اگر به دنبال خرید مبل مناسب هستید، حتما اصطلاحات مربوط به انواع فوم مبلرا شنیده اید. آشنایی با انواع فوم مبلب ه شما کمک خواهد کرد که بهترین مبلمان را انتخاب کنید. در این مقاله به شما کمک میکنیم تا با شناخت انواع فوم مبل بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

انواع فوم مبل

انواع فوم مبل شامل فوم سرد، فوم گرم، فوم ویژه، الیاف ویسکوز، لایکو، پلی استر فشرده، فیبر پلی استر، فوم مبل پلی اورتان ضد میکروبی، فوم مبل پلی اورتان با تراکم بالا، فوم سلول باز وفوم سلول بسته میباشد.

 

فوم سرد

فوم سرد، یکی از انواع فوم مبل می‌باشد که در صنایع تشک و کالای خواب، مبلمان و دکوراسیون بکار برده میشود. این نوع فوم در مجاورت حرارت غیر مستقیم و دمای پایین تولید می‌شود و به همین دلیل طول عمر بالایی دارد، چون دمای پایین به شکل گیری بهتر مولکول‌های فوم سرد و حالت ارتجاعی آن کمک می‌کند و همچنین به دلیل نرم تر بودن آن نسبت به فوم گرم برای مبل‌های راحتی در قسمت کف بسیار کاربرد دارد. از این نوع فوم بیشتر در مبلمان و دکوراسیون اداری استفاده میشود و محصولات با کیفیت مورد استفاده قرار میگیرد. تمامی محصولات صندلی اداری و مبلمان اداری شرکت راما از فوم سرد استفاده شده است.

 

فوم گرم

از دیگر انواع فوم مبل فوم گرم میباشد. نحوه تولید فوم گرم به‌ این صورت است که باید در دمای بالا و با حرارت مستقیم پخته شود خاصیت اصلی فوم گرم سفت بودن آن است هر چند به مرور زمان نرم تر خواهد شد و معمولا طول عمر کمتری نسبت به فوم سرد دارند و به مرور گود می افتاد. فوم‌های گرم در صنعت مبلمان، کالای خواب، صنایع بسته بندی، ابرهای قابل شستشو و … کاربرد دارد.

 

نحوه تشخیص فوم گرم از فوم سرد

برای تشخیص فوم سرد از فوم گرم باید با انگشت به قسمتی از فوم، فشار وارد کنید و بعد از چند ثانیه انگشت خود را بردارید، اگر جای انگشت شما روی فوم باقی نماند، فوم سرد است و در صورتی که جای فرورفتگی روی فوم باقی ماند یا آن را سوراخ کرد، فوم گرم است.

نکته مهم که در تشخیص انواع فوم مبل باید به آن توجه کنید این است که در نظر داشته باشید هر چه دمای محیط بالاتر باشد فوم نرم تر می‌شود و فوم‌های سرد در دمای پایین، سفت می‌شوند. پس زمانی که برای خرید مراجعه می‌کنید خصوصا اگر در فصول سرد سال توجه کنید که سفت بودن بیش از حد فوم سرد در فروشگاه طبیعی است.

 

فوم ویژه

فوم ویژه به گونه‌ای تولید می‌شود، که خواص فوم گرم و سرد را همزمان داشته باشد و از لحاظ نرمی و سفتی بین فوم سرد و فوم گرم قرار بگیرد که جدیدا برای مبل استیل و راحتی از این نوع فوم استفاده می‌شود.

 

الیاف ویسکوز

این مدل از فوم بسیار راحت و نرم میباشد، به همین دلیل برای کف مبل استفاده نمی‌شود. زیرا حالت ارتجاعی کمتری نسبت به انواع فوم مبل دارد و جای فرو رفتگی روی آن باقی می‌ماند و بیشتر برای کوسن و بالشتک مبل‌ها کاربرد دارد.

 

لایکو

برای دسته‌ها و تکیه گاه و در بعضی موارد برای طول عمر بیشتر روی سایر فوم‌ها در کف مبل استفاده می‌شود. از ورق‌های نازکی ازپنبه وپلی استر تشکیل شده است و بر اساس میزان چگالی که دارد، دسته بندی می‌شود. هر چه چگالی آن بالاتر باشد، توان تحمل فشار و طول عمر آن هم بیشتر است.

 

پلی استر فشرده

این نوع از انواع فوم مبل از پنبه پلی استر فشرده ساخته شده و مزیتی که دارد این است که مانند فوم‌های سنتی به مرور زمان خرد یا زرد رنگ نمی‌شود، ضد آلرژی است، در برابر قارچ زدن، مقاوم است. اگر خیس یا مرطوب شود به‌راحتی در هوای آزاد خشک می‌شود. اما به دلیل اینکه این نوع فوم به مرور زمان فشرده می‌شود، یک انتخاب ارزان و مناسب برای وسایل سبک وزن و کم استفاده محسوب می‌شود. در واقع جایگزینی برای فوم‌های معمولی میباشد.

 

فیبر پلی استر

این نوع فوم بیشتر برای بالش و کوسن مبل کاربرد دارد و مانند فوم پلی استر فشرده برای تکیه گاه مناسب تر هستند تا نشیمن گاه. بطور کلی فوم محسوب نمی‌شوند ولی جایگزین مناسبی برای فوم‌ها هستند. از نظر اقتصادی به ‌صرفه هستند، ضد آلرژی و مقاوم در برابر قارچ زدگی هستند و به‌راحتی در ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند.

 

فوم مبل پلی اورتان ضد میکروبی

از انواع فوم مبل سنتی محسوب می‌شود، تراکم متوسطی دارد و برای نشیمنگاه مبلمان و تشک تختخوابکاربرد دارد. البته بهتر است در جاهای استفاده شود که تردد زیادی در آنجا وجود ندارد و قرار نیست زیاد از مبلمان استفاده کنید مانند مبلمان اتاق پذیرایی.

فوم پلی اورتان با تراکم بالا اغلب ضد میکروب است و در صورتی که خیس شود آب را به خود جذب کرده و از رشد قارچ یا کپک در فوم جلوگیری می‌کند. به همین دلیل برای صندلی‌های قایق‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

فوم مبل پلی اورتان با تراکم بالا

این نوع فوم مبل پلی اورتان، تراکم بالاتری نسبت به فوم مبل پلی اورتان با تراکم متوسط دارد و تراکم بالای آن موجب شده که بسیار مقاوم و انعطاف پذیر باشد، به همین دلیل برای مبل‌های که روزانه استفاده می‌شوند گزینه بسیار مناسبی است، به قدری که می‌توان از مبلمان با این نوع فوم تقریبا 10 سال استفاده کرد.

 

فوم سلول باز

این نوع فوم یک فوم محبوب و راحت محسوب می‌شود و از ویژگی‌ها این نوع از انواع فوم مبل می‌توان به این نکته اشاره کرد که سریعا خشک می‌شود، حفره‌های ریزی دارد که باعث می‌شود هوا به‌راحتی در فوم به گردش در بیاید و به این دلیل که ممکن است آب به بدنه آن نفوذ کند، اغلب از نوع ضد میکروبی تولید می‌شود تا از قارچ و کپک زدگی در فوم جلوگیری شود. اما از نظر راحتی برای نشیمن مبل و تختخواب گزینه ی مناسبی است.

 

فوم سلول باز و بسته را چطور تشخیص دهیم؟

برای تشخیص فوم سلول باز، کافیست یک فنجان آب بر روی آن ریخته و منتظر بمانید، اگر آب مستقیما از انتهای آن خارج خواهد شد یعنی از نوع فوم با کیفیت محسوب می‌شود، اما اگر با ریختن آب به روی فوم، آب از کناره‌های فوم بیرون ریخت یعنی فوم خشک و بی کیفیت است.

فوم سلول بسته، نسبت به دیگر انواع فوم مبل گرانتر است و رطوبت و آب را به خود جذب نمی‌کند و در نتیجه مایعات بر روی آن شناور باقی می‌مانند و به همین دلیل بدون هیچ نگرانی هر جنس پارچه مبلی که علاقه داشته باشید می‌توانید برای آن انتخاب کنید. اغلب یک لایه باریک فوم سلول بسته، را به انتهای سایر فوم‌ها می‌چسبانند تا مقاومت آن‌ها بیشتر شود.

بطور کامل با انواع فوم مبل آشنا شده اید شرکت مبلمان اداری راما با در نظر گرفتن استانداردها بهترین و بالاترین کیفیت را برای تولید محصولات خود بکار گرفته است.

 

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

آشنایی با انواع سبک مبلمان اداری
2 اردیبهشت 1403
اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟
25 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات