752 6900 0912

3- 4001 4426 021

انتخاب خرید مبل چرم یا مبل پارچه ای

برای خرید مبلمان هزاران گزینه و انتخاب داریم قبل از هرچیزی باید متناسب با فضای محیط و دکوراسیون انتخاب شود و اینکه چه مدل سبکی را میپسندیم، کلاسیک یا مدرن؟ پشتی کوتاه یا بلند؟ این سوال ها مهم و باید به آنها توجه شود. اما برای اغلب افراد این سوال پیش می آید که مبلمان چرم یا پارچه ای؟

 

خرید مبل چرم یا مبل پارچه ای

اینکه بهترین انتخاب مبلمان چرم است یا پارچه ای پاسخ درستی ندارد. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مقاله شما را با خصوصیات مبلمان چرم و پارچه ای بیشتر آشنا میکنیم. تا بر اساس آن تصمصیم بگیرید کدام مبل مناسب شما میباشد. مهم ترین خصوصیات کلی مبلمان دوام، ظاهر، راه های مراقبت، راحتی و قیمت آن میباشد. با در نظر گرفتن این موارد میتوانید تصمیم درستی را بگیرید.

 

مزایای خرید مبل پارچه ای

مبلمان پارچه ای بسته به نوع پارچه به چند دلیل از مبلمان چرم راحت تر هستند. سطح پارچه ای نسبت به چرم گرم تر و نرم تر میباشد. البته پارچه‌های خیلی نرم مناسب رویه مبل نیستند چون اغلب به راحتی چروک و از ریخت افتاده می‌شوند. پارچه رومبلی باید شکل خود را حفظ کند.

 

نگهداری از مبل پارچه ای

کیفیت پارچه در دوام مبل معمولا تاثیر زیادی دارد. پارچه مبل باکیفیت نسبت به چرم‌ با‌کیفیت دوام بیشتری دارند و در برابر پارگی و ساییدگی بیشتر مقاومت می‌کنند. بیشتر مبل‌های پارچه‌ای با لایه‌ای مقاوم به لکه پوشانده می‌شوند. بنابراین اگر لکه‌دار شوند با یک پاک‌کننده دستی یا بخارشو کاملاً تمیز می‌شوند. پارچه مانند چرم خراشیده نمی‌شود و ترک نمی‌خورد. پارچه مبلی دارای طرح و رنگ های متنوع زیادی میباشد و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد ولی چرم دارای تنوع رنگی میباشد. به همین دلیل از پارچه بیشتر در دکوراسیون منزل استفاده میشود و امکان ست کردن با لوازم منزل بیشتر و بدون محدودیت میباشد.

 

قیمت مبل پارچه‌ای

از لحاظ مالی مبل پارچه ای به نفع میباشد با اینکه پارچه و فریم مبل گران است ولی مبل مشابه از جنس چرم همیشه گرانتر تمام میشود.

 

مزایا خرید مبل چرم

مبل چرم طرفداران خاص خودش را دارد و اگر شما طرفدار چرم باشین حتماً عاشق ظاهر، دوام و شاید تمیزی چرم‌های اصیل شده‌اید. چرم مصنوعی هم برخی از این خصوصیات را دارد. دوام چرم اصل در اثر گذشت زمان در مبل‌های چرم مصنوعی وجود ندارد.

 

ظاهر مبل چرم

مبل چرم شکوه و جلوه خاصی به فضا القا می‌کند جوری که مبل پارچه‌ای به سختی ممکن است آن را ایجاد کند. سبک‌های کلاسیک مبل چرمی هم وجود دارند ولی به طور کلی مبل‌های چرمی بیشتر از مبل‌های پارچه‌ای به‌روز به نظر می‌رسند. در بیشتر طراحی‌های سبک‌های مدرن و معاصر از مبل چرم استفاده می‌شود.

 

نگهداری مبل چرم  پس از خرید

در مبلمان چرم و پارچه ای نگهداری خاص خودش را دارد و امری است که باید به آن توجه شود. تمیز کردم مبل چرم بسیار آسان تر است. ولی در بیشتر مبلمان چرم یک گردگیری ساده کفایت می کند. شاید در طول یک سال فقط چند بار به دستمال‌کشی جدی‌تر احتیاج پیدا کند. در مقایسه با مبل پارچه‌ای که به صورت مرتب به جاروبرقی و تمیز کردن جدی احتیاج دارد. چرم بسیار مقاوم است و اگر خوب نگهداری شود، برای دهه‌ها عمر می‌کند.

حالا با اطلاع از مزایا و معایب مبل‌ها باید تصمیم بگیرید خرید مبل چرم را ترجیح می‌دهید یا مبل پارچه‌ای؟

 

مبل چرم چستر

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟
25 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402
نکات نورپردازی مناسب ادارات| اصول نور پردازی دکوراسیون اداری
26 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات