752 6900 0912

3- 4001 4426 021

آشنایی با طراحان مبلمان مدرن

امروزه طراحی مبلمان بسیار گسترده شده است و از دید طراحان، مبلمان مدرن به شکل یه هنر توسعه یافته است. ما در این مقاله میخواهیم شما را با چند نفر از برجسته ترین طراحان مبلمان مدرن آشنا کنیم.

لوکوربوزیه
چارلز ادارد جینرت گریس که به اسم لوکوربوزیه Le Corbusier مشهور است، یک معمار و طراح مبلمان، سوئيسی ‌فرانسوی است. دلیل معروفیت آن به خاطر طراحی‌های شهری‌اش مثل Unité d’Habitation در فرانسه بازسازی چندیگر مرکز ایالت پنجاب هند است.

لوکوربوزیه در طراحی مبلمان نوآوری هایی به وجود آورد. او در سال ۱۹۲۸ شرکت طراحی مبلمان خود را با ارائه یک مجموعه بی‌نظیر تأسیس کرد. این مجموعه شامل صندلی‌های راحتی بود که با همکاری شارلوت پریاند و پیر جنرت طراحی شده بود.

مبلمان مدرن

مارسل بروئر
مارسل بروئر Marcel Breue معمار و طراح مبلمان یهودی آمریکایی مجاری الاصل قرن بیستم بود. او از اساتید باوهاوس و پیشروان سبک نوگراییدر معماری بود. یکی از معروف ترین آثار او ساختمان مرکز یونسکو در اروپا میباشد.

مارسل بروئر فعالیت خود را در برلین و پس از آموزش در مدرسه باهاوس پیش از آنکه به آمریکا مهاجرت کند، شروع کرده بود. شهرت او به خاطر طراحی اثاثیه فولادی، طراحی آپارتمان‌های بزرگ و طراحی چند فروشگاه و چند ورودی ساختمان بود.

طراحی‌های مبلمان او با صندلی واسیلی به شهرت رسید. او با استفاده از استیل لوله‌ای توانست نوعی جدید از صندلی را تولید کند. او در ساخت صندلی‌های ممتاز واسیلی به میزان زیادی از دوچرخه الهام گرفته بود. به عقیده بسیاری از کارشناسان، این صندلی نخستین صندلی‌های ساخته‌ شده از استیل توخالی است.

طراحی صندلی واسیلی جهشی از ساخت صندلی‌های سنتی به نمونه‌هایی محکم‌تر با موادی داینامیک‌تر بود. با توجه به صندلی‌‌های با ساختار سنگین که در آن زمان رواج داشتند، صندلی واسیلی که با استفاده از لوله‌های توخالی ساخته شده بود که پیش از آن در ساخت دوچرخه استفاده می‌شد، یک جهش و نوآوری بزرگ در صنعت مبلمان بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

ریشه این ایده از باهاوس، جایی که بروئر تحصیل کرده بود، می‌آمد. بعدها مبلمان مدرن مشهور دیگری به دست این طراح ساخته شد.

مبلمان مدرن

میس وندروهه
ودویگ میس فن در روهه Ludwig Mies van der Rohe معمارآلمانی-آمریکایی، و سومین مدیر باوهاوس از ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳ بود. صندلی بارسلونا Barcelona Chair توسط او و معمار معروف ولیلی رایشمعمار آلمانی طراحی شده است.

مبلمان مدرن

فرانک لوید رایت
فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wrigh معمار، طراح داخلی، آموزگار و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا بود. دوران فعالیت او بیش از ۷۰ سال طول کشید، که آثار او شامل طراحی بیش از ۱۰۰۰ بنا است که ۵۳۲ تا از آنها کامل شده‌اند. از طراحی های او میتوان ساختمان لارکین، معبد یونیتی و خانه آبشار نام برد و در طراحی مبلمان هم پیشگام بود او مشتاق بود که معماری حرفه‌ای را پی بگیرد و در سن ۲۰سالگی به شیکاگو رفت تا با پیشگامان طراحی همکاری کند.

مبلمان مدرن 

چارلز و ری ایمز
چارلز ایمزCharles Eame بهمراه همسر خودری ایمز Ray Eames ، زوج طراح و معمار مشهور آمریکایی اهل کالیفرنیا بودند.آنها بیشتر بخاطر طراحی مبلمان و بخاطر شرکت Knoll Furniture Company در مجامع هنری شهرت دارند، ولی در کارهای معماری نیز دست داشتند.

مبلمان مدرن

ارو سارینن
اِرو سارینن Ero Saarinen، معمار برجسته فنلاندی‌ تبار آمریکایی بود. او که در زمان زندگی‌اش از سوی معماران هم‌ دوره نادیده گرفته می‌شد و امروزه به عنوان یکی از استادان معماری آمریکایی سده بیستم بشمار می‌آید. او رسماً کار خود را به عنوان معمار مستقل آغاز کرد و با طراحی مبلمان شروع کرد.کارهایش را در نمایشگاهی در سال ۱۹۴۰با نام طراحی مبلمانخانگی در موزه‌های مدرن در نیویورک به نمایش گذاشت و برنده ایجاد طرح های مدرن مبلمان شد.

.

مبلمان مدرن

 

آلوار آلتو
هوگو آلوار هنریک آلتو Alvar Aalto، معمار معروف فنلاندی و از پیشگامان معماری مدرن بود. صندلی های او بیشتر به دلیل کاربرد خم چوب شهرت یافته اند.

مبلمان مدرن

اسکار نیمایر
اسکار نیمایرOscar Neimeyer معمار برزیلی یکی از طراحان بنای مرکز سازمان ملل در نیویورک است. صندلی های وی همچون آثار معماریش از منحنی های خاصی بهره می برند.

مبلمان مدرن

هری برتویا

هری برتویا Harry Bertoia یک طراح و مجسمه ساز زبردست ایتالیایی امریکایی است. او طراحی را با طراحی جواهرات دست ساز در سال ۱۹۳۸ در مدرسه هنر دیتریت کاناداشروع کرد. در سالهای آتی او بورسیه تحصیل در آکادمی هنر کرانبروک را دریافت کرد جایی که او با اشخاصی چون والتر گروپیوس و ادمون باکن و ری ایمز برای اولین بار آشنا شد.

مبلمان مدرن

 

دیوید ادجای
دیوید ادجای David Adjaye یک معمار بریتانیایی است که در سال 2017 موفق به دریافت نشان شوالیه در انگلستان شد. همچنین او جزو ۱۰۰ نفر اول از تأثیرگذارترین های معماری جهان در سال۲۰۱۷ توسط مجله ی تایم قرار گرفت.

مبلمان مدرن

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

آخرین مطالب منتشر شده

آشنایی با انواع سبک مبلمان اداری
2 اردیبهشت 1403
اهمیت استفاده از فایلینگ اداری
25 فروردین 1403
تفاوت میز کارمندی با میز کامپیوتر در چیست؟
25 فروردین 1403
مهم ترین اصول طراحی اتاق کنفرانس
26 دی 1402
همه چیز درباره طراحی فضای اداری باز
17 دی 1402
مهم ترین تجهیزات اداری استارتاپ
19 دی 1402

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

جستجوی محصولات